یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۶:۴۵

رونق فعالیت‌های فراساحلی با افزایش هزینه‌های حفاری درخشکی

باشگاه خبری فراساحلافزایش هزینه‌های حفاری درخشکی به فعالیت‌های فراساحلی رونق بخشیده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و بنا به آخرین گزارش مجله Westwood Energy عملیات حفاری درفراساحل بااقبال روبروگشته است. طبق این گزارش مصرف ماسه ویژه شکستن لایه‌های حاوی نفت و گاز در زیرزمین برای استخراج نفت و گاز که بهShale  موسوم است درسه ماهه دوم سال 2017به 6/13 میلیارد کیلوگرم رسیده است. باتوجه به اینکه مصرف این میزان ماسه فقط برای نیمی از این نوع لایه‌ها بوده است، رغبت چندانی برای ادامه آن مشاهده نمی‌شود. براساس این گزارش پیمانکارن در تلاشند تا با افزایش قدرت پمپاژ و نفرات سطح عرضه ماسه با تقاضا را بالانس کنند. ازهمین رو پیش بینی می‌شود قیمت این نوع ماسه درسال 2018 به عدد دورقمی افزایش یابد. هرچند این افزایش حدود 15% است، اما تورم قیمت آن بویژه برای پروپانت (ماسه مصنوعی) بسیارفراتراست.

و این درحالی است که با وجود بهبود بازار اکتشاف و استخراج نفت وگازدرفراساحل، این صنعت شاهد افزایش قیمت نیست. افزایش ساخت و عرضه سکوهای حفاری و شناورهای پشتیبان آنها حتی بیش از میزان تقاضا خبرخوشی برای شرکت‌های فعال (E&P) دراین زمینه است. ازهمین روی سفارش ساخت شناورهای FPS (کشتی‌های ذخیره و تخلیه نفت و گاز از سکوهای حفاری بجای احداث خطوط لوله پرهزینه در بستر دریا) درسال 2017 به 17 فروند رسیده و انتظار می‌رود برای سال 2018 به 19 فروند برسد و این درحالی است که سفارش ساخت آنها در سال 2016 صفر بود. براساس گزارش شرکت‌های E&P هزینه اجرای پروژه‌های فراساحلی درمقایسه با پروژه‌های Shale باصرفه تراست. بطورنمونه هزینه استخراج نفت درمیدان فراساحل Guyana  حدود 35 دلار در هربشکه است درحالیکه در میدان خشکی Delaware بالغ بر 45 دلار می‌گردد. شرکت Westwood نیز پیگیر ساخت 39 فروند شناور FPS برای سال جاری و100 فروند برای سال‌های آتی است.



  کد خبر : 5092
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :